Problémy s letom? 5 krokov ako získať odškodné

Autor: esc-sr | 8.8.2017 o 16:04 | Karma článku: 1,42 | Prečítané:  322x

Nepríjemnosti súvisiace s meškaním letu, jeho zrušením alebo odmietnutím nástupu do lietadla môže zmierniť finančná náhrada, ktorú by mala letecká spoločnosť vyplatiť. Domôcť sa odškodnenia môže byť spojené s problémami.

Pripravili sme pre vás preto niekoľko jednoduchých krokov, ktoré nezaberú veľa času, sú bezplatné a výsledkom môže byť SMS s informáciou o pripísaní peňazí na váš účet.

Kontaktujte leteckú spoločnosť

Za účelom vyplatenia náhrady vám odporúčame kontaktovať leteckú spoločnosť a požiadať o vyplatenie náhrady. V sprievodnom liste je vhodné stanoviť lehotu, do ktorej požadujete o vyplatenie náhrady (aspoň 6 týždňov). Niektoré letecké spoločnosti majú na tento účel formulár na svojej webovej stránke.

Preukázanie toho, že ste kontaktovali dopravcu je dôležité

V prípade, že neviete preukázať kontaktovanie leteckej spoločnosti, môže to viesť k zbytočnému predlžovaniu lehoty na vyplatenie náhrady, nakoľko dopravca môže odpovedať, že žiadnu sťažnosť neeviduje.

Stáva sa, že niektoré letecké spoločnosti majú e-mailové adresy, z ktorých vám príde automatická odpoveď, podľa ktorej je potrebné použiť kontaktný formulár.  V takomto prípade vám odporúčame pred aj po odoslaní kontaktného formulára urobiť si jeho „prinstcreen“.  Po odoslaní formulára musí prísť na vami zadaný e-mail potvrdenie o jeho úspešnom doručení, preto skontrolujte  či vám prišlo.

Výzvu môžete zaslať leteckej spoločnosti aj písomne. V takom prípade vám odporúčame využiť doporučený spôsob zaslania sťažnosti a odložiť si podací lístok.

Využite Európsky formulár sťažnosti

Leteckú spoločnosť môžete požiadať o vyplatenie náhrady aj prostredníctvom typizovaného formulára, ktorý nájdete na stránkach Európskej komisie pod názvom Európsky formulár sťažnosti:

slovenská verzia

http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_sk.pdf

anglická verzia

http://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_en.pdf .

Čo nezabudnúť k žiadosti o vyplatenie náhrady priložiť?

Letecké spoločnosti obvykle vyžadujú k platbe poskytnutie nasledujúcich údajov:  IBAN, BIC, majiteľ účtu. Určite priložte aj kópiu palubných lístkov, prípadne písomné potvrdenie o príčine meškania letu, ak vám bolo vydané. 

Išlo o mimoriadnu okolnosť?

Ak letecká spoločnosť bude tvrdiť , že k udalosti došlo v dôsledku mimoriadnej okolnosti – technickej poruchy, môžete poukázať na rozhodnutie Súdneho dvora EÚ vo veci C-257/14, v ktorom sa uvádza, že pri prevádzke lietadiel sa nevyhnutne vyskytujú technické poruchy a leteckí dopravcovia sú s nimi v rámci výkonu svojich činností bežne konfrontovaní. V tejto súvislosti technické poruchy zistené počas údržby lietadiel alebo z dôvodu nedostatku takejto údržby samy osebe nemôžu predstavovať mimoriadne okolnosti.

Ak letecká spoločnosť trvá na tom, že išlo o mimoriadnu okolnosť, no nechce poskytnúť bližšie informácie, môžete kontaktovať národný orgán dozoru, v krajine kde k udalosti došlo resp. v krajine príletu, ktorý má k dispozícii informáciu o skutočnej príčine.

http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/2004_261_national_enforcement_bodies.pdf.

Ak aj napriek týmto krokom neuspejete, môžete sa obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum v SR.

Mgr. Pavel Pavlovkin

 

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Haagsky tribunál trestal najmä Srbov, po Mladičovi končí

Miloševič počas procesu zomrel, srbského extrémistu zase oslobodili. Teraz sedí v parlamente.

SVET

Najskôr cukríky, potom zabíjanie. Balkánskeho mäsiara odsúdili

Niektorí Mladiča považujú za vojnového hrdinu.

KOMENTÁRE

Bezdôsledkový Smer nám zahral komédiu

Smer je len napodobenina s niekoľkými vonkajšími znakmi politickej strany.


Už ste čítali?