Zaplatili ste za tovar, ktorý vám nedorazil? Využite službu chargeback!

Autor: esc-sr | 4.6.2014 o 11:06 | (upravené 4.6.2014 o 11:13) Karma článku: 4,57 | Prečítané:  1399x

Mnohí z vás určite využívajú možnosť nakupovať on-line. Je to rýchle, pohodlné a niekedy aj lacnejšie. Za tovar viete zaplatiť mnohými spôsobmi, pokiaľ však máte vo zvyku platiť platobnou kartou (pri platbe zadávate 16-miestne číslo karty, CVV/CVC kód uvedený na zadnej strane vašej platobnej karty a väčšinou aj dátum platnosti karty), tento článok je smerovaný práve vám.

Pani M. si objednala tovar prostredníctvom nemeckého e-shopu. Zaplatila zaň platobnou kartou a chcela sa s predávajúcim dohodnúť na termíne dodania. Predávajúci sa jej však neozýval a dokonca sa ukázalo, že ide o podvodný e-shop, ktorý predáva falzifikáty. Pani M. nás hneď kontaktovala a my sme jej odporučili obrátiť sa na svoju banku a využiť službu CHARGEBACK. Spotrebiteľka vyplnila nutné tlačivo, doložila podklady k svojmu prípadu a v priebehu dvoch týždňov jej boli vrátené na účet peniaze, ktoré zaplatila za tovar, ktorý jej nikdy ani nedorazil.

Čo je služba CHARGEBACK?

Ide o spätnú transakciu, ktorú vykoná vaša banka (alebo spoločnosť vydávajúca platobné karty) v prípade, že bola vaša karta zneužitá, alebo že vám tovar nebol dodaný, alebo vám neboli vrátené peniaze pokiaľ ste od zmluvy odstúpili v súlade so zákonom.

Čo to pre vás znamená?

Znamená to toľko, že pokiaľ napr. zaznamenáte na vašom účte pohyb, ktorý ste určite neautorizovali, je možné osloviť vašu banku s „reklamáciou“, že chcete tento pohyb vrátiť späť. Tak isto môžete konať aj v prípade, že zaplatíte za vami objednaný tovar, ktorý vám nebude doručený a bude zjavné, že predávajúci vás „okabátil“ alebo aj v prípadoch, že predávajúci skrachoval a neplní si svoje záväzky.

Pár krokov, ako spomínané problémy s predávajúcim riešiť:

  1. Pokúste sa predávajúceho najprv písomne kontaktovať a vyriešiť s ním situáciu dohodou.

  2. Pokiaľ vám predávajúci neodpovedá/skrachoval/odmietne vašu sťažnosť, kontaktujte svoju banku resp. spoločnosť, ktorá vám vydala platobnú kartu v súvislosti s využitím služby chargeback.

  3. Pokiaľ je vaša žiadosť zamietnutá, pošlite prípad mediátorovi, ADR orgánu (orgán mimosúdneho riešenia sporov).

  4. Konajte bezodkladne, pretože môžete zmeškať termín, kedy sa môžete sťažovať.

Pokiaľ by ste mali záujem prečítať si viac ohľadne chargeback-u, sieť Európskych spotrebiteľských centier vypracovala správu s touto tematikou: http://ec.europa.eu/consumers/ecc/docs/chargeback_report_en.pdf

Na záver malé upozornenie: Pri nákupoch on-line je veľmi dôležité vždy si preveriť obchodníka, ktorý prevádzkuje elektronický obchod, v ktorom nakupujete. Pokiaľ s ním nemáte osobnú skúsenosť, opýtajte sa známych alebo sa pokúste vyhľadať si skúsenosti iných spotrebiteľov na internete. Údaje o karte sú totiž veľmi citlivé a dajú sa jednoducho zneužiť.

Veronika Virághová

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.


Už ste čítali?