reklama

Príliš výhodná ponuka na to, aby bola skutočná

Čas dovoleniek je tu! Po dlhých mesiacoch pracovného kolotoča nedočkavo vyberáme termín, destináciu a ubytovanie na tohtoročnú letnú dovolenku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V snahe ušetriť sa mnohí spotrebitelia rozhodnú, že bez cestovnej kancelárie budú dovolenkovať lacnejšie, hoci plánovanie bude prácnejšie. Ceny leteniek sú lákavé a vybrať si ubytovanie ako sa vraví na vlastnú päsť, nie je v dnešných časoch internetu už žiaden problém. Pri prezeraní Booking.com či Airbnb hneď zistíte, že jedna lepšia ponuka strieda druhú. Dajte si však pri výbere ubytovania pozor, pretože takto poskytované ubytovanie nahráva do kariet nepoctivým prenajímateľom. Ako sa v jednotlivých ponukách orientovať? S našimi tipmi sa vyhnete dovolenkovým sklamaniam v podobe zlého, či žiadneho ubytovania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri výbere ubytovania na internete platí tá istá zásada, ako pri nákupe čohokoľvek iného. Neverte ponuke, ktorá vyzerá byť až príliš výhodná. Ak vám fotky naznačujú luxusný apartmán za cenu bývania v stodole, použite google a presvedčte sa, či nie sú stiahnuté z fotobanky. Nepoctiví prenajímatelia rekreačných apartmánov vo svojej inzercii zvyknú lákať spotrebiteľov na nereálne fotky za veľmi výhodné ceny ubytovania. V tom lepšom prípade na mieste zistíte, že ubytovanie nezodpovedá fotografiám a zvyšok ceny sa skrýva v ďalších poplatkoch. V horšom prípade na mieste zistíte, že vami zaplatený apartmán vlastne neexistuje. Prenajímať fiktívny apartmán totiž nie je nič zložité. Stačí vyrobiť web stránku apartmánu a rezervačný systém, ktorý vyžaduje platbu vopred. V tejto súvislosti si dajte pozor aj na falošné recenzie. Umiestnenie fiktívneho ubytovacieho zariadenia spolu s pozitívnymi reakciami vás ako potenciálnu obeť uistí o serióznosti ponuky a ľahko prídete o svoje peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ako sa teda nestať obeťou podvodníkov s ubytovaním? Vyhnite sa platbe vopred na účet. Nepoctivý poskytovatelia ubytovania vyžadujú práve takýto spôsob platby. Riziková je platba aj cez Western Union, Moneygram alebo poštovou poukážkou či iným spôsobom, pri ktorom je príjemca platby prakticky nevypátrateľný. Prenajímateľovi ubytovania by mala stačiť záloha vo výške 25 až 30 % z ceny pobytu. Výnimkou sú portály ako Airbnb, kde sa síce platí celá čiastka vopred, avšak prenajímateľovi sú na účet peniaze prevedené až 24 hodín po začatí ubytovania. Tento systém spotrebiteľa chráni pred fiktívnymi ponukami ubytovania, či inými sklamaniami v podobe ubytovania nezodpovedajúcemu inzercii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa radšej rozhodnete pre hotel s dôverou v jeho počet hviezdičiek, majte na pamäti, že medzinárodná záväzná kategorizácia hotelov podľa počtu hviezdičiek neexistuje. Napríklad trojhviezdičkový hotel pri mori vám nemusí ponúknuť rovnaký štandard ako trojhviezdičkový hotel na horách. Aký štandard by mal ponúkať konkrétny počet hviezdičiek sa snaží zjednotiť iniciatíva Hotelstar Union, ktorá bola akceptovaná v 15 európskych krajinách. Problém je však v tom, že táto iniciatíva sa neujala v obľúbených prímorských destináciách a hotely sú často krát označené o hviezdičku či dve naviac oproti kategorizácii v rámci Hotelstar Union.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak prídete do hotela alebo do objednaného apartmánu a zistíte, že nezodpovedá prezentovanými obrázkom či popisom, riešte vzniknutú situáciu hneď na mieste. Najmä ak ste si dohodli izbu s výhľadom na more a reálne z okna vidíte hospodársky dvor oproti hotelu, trvajte na vašom premiestnení. Ak to nie je možné tak môžete žiadať poskytnutie zľavy z ceny ubytovania. Každú vadu ubytovania riešte bez zbytočného odkladu priamo na mieste. Ak sa vám závady nepodarí vyriešiť na mieste, pripravte si fotodokumentáciu, ktorá vám pomôže v ďalšom riešení. Pri vadách, ktoré sa nedajú odfotiť, požiadajte personál v hoteli o písomné potvrdenie.

Obrázok blogu

Európske spotrebiteľské centrum v SR je tu pre vás, ak budete mať problém s poskytovateľom ubytovania v rámci krajín Európskej únie, na Islande či v Nórsku a tento problém sa vám individuálne nepodarí vyriešiť. Sme členom siete spotrebiteľských centier ECC-Net v rámci Európskej únie vrátane Nórska a Islandu a sprostredkujeme mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov slovenských spotrebiteľov voči európskym obchodníkom a naopak.

Katarína Zalaiová

esc-sr

esc-sr

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bezplatne pomáhame občanom s riešením cezhraničných spotrebiteľských sporov. Európske spotrebiteľské centrum v SR je súčasťou európskej siete, ktorá pozostáva z 30 centier, po jednom centre v každom členskom štáte EÚ, na Islande a v Nórsku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu