reklama

Televízni šmejdi: Veštiarne?

Už ste sa niekedy zamysleli nad tým kto volá do televíznych veštiarní a s akým cieľom? Je odpoveďou na predošlú otázku príslovie ako sa do hory volá tak sa z hory ozýva? Každý má na veštenie svoj názor a tento blog nechcem venovať schopnosti veštiť, pretože to veští pridlhú, nikam nevedúcu diskusiu. Overiť si schopnosti veštca je nereálne. Vzhľadom na časovú náročnosť a trvanie veštby si to neviem predstaviť. Poznáte človeka, ktorý veštbu reklamoval? Veštec je predsa za svoje služby zaplatený, rovnako ako krajčír za ušitie šiat. A pritom rozdiel nie je len v cene služby, ale aj v zodpovednosti za nesprávnosť výsledku. Za zle ušité šaty vám peniaze vrátia. Za veštbu, ktorá sa nesplní, veštím, že nevrátia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Preto sa radšej budem venovať téme človeka, ktorý so zámerom dozvedieť sa svoju budúcnosť (niektorí aj minulosť!!) využíva služby audiotexových veštíc a veštcov .

Povinnosť uviesť sumu za uskutočnený hovor je ako ochranný mechanizmus peňaženiek veštby-chtivých ľudí úplne nedostačujúca. Veď minule si akýsi pán chcel nechať vyveštiť, kedy a či vôbec sa zlepší jeho finančná situácia. Čudujte sa, odpoveď veštca neznela, že ak okamžite položí slúchadlo, prípadne ak na mobile stlačí červené tlačidlo. Miesto toho sa veštec na dlhé (drahé) sekundy zahľadel do priezračnej gule a ďalšie dlhé (drahé) sekundy začal hovoriť nezrozumiteľnú hatlaninu akejsi veštby.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže, tento pán sa aspoň dovolal a bolo mu vyveštené, čiže aspoň tých niekoľko 100 eur minul užitočne. Koľkí minú aj viac a to iba čakali v poradí, kým uvedenému pánovi veštili zlepšenie finančnej situácie. Môj kamarát konšpirátor Boris mi presvedčivo tvrdí, že pán so zlou finančnou situáciou bol určite nastrčený, aby sa ľudia s ozajstnými problémami nedostali do poradia a aj tak platili, lebo veštec v skutočnosti nevie veštiť. Či ste fanúšikmi konšpirácii alebo nie, vždy sa nájdu ľudia, ktorí vytočia číslo televíznej veštiarne, napriek tomu, že je tam uvedená nemalá suma za minútu hovoru. A nevravte mi, že si niekto môže myslieť, že mu vyveštia osud za minútu. To by bol na môj vkus príliš krátky osud.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak ľudia volajú do televízie za účelom, aby im bolo vyveštené, zrejme je podľa nich úplne v poriadku, že platia nielen za čas kedy im veštec veští, ale aj za čas kedy len čakajú na telefónnej linke a teda čakajú, kým veští iným (snáď). Ak by tí istí ľudia prišli do kaderníctva a kaderníčka by im povedala, že nech sa posadia, o chvíľu budú na rade, a za minútu čakania zaplatia 1 eur, väčšina by do takého kaderníctva ani nevkročila. Ak by sa aj niekto rozhodol čakať, určite by sa opýtal koľký je v poradí a ako dlho to asi bude trvať. Keď si systém televíznych veštiarní (ale aj kvízov) premietneme do takejto nevirtuálnej situácie, zrazu sa nám zdá absurdný. Myslím, že ak by sa volajúcim ozval v telefóne obsadzovací tón, alebo klasická hláska „na volanej linke prebieha iný hovor...“ ľudia by pochopili, že všetci veštci sú obsadení a to bez toho, aby platili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Katarína Zalaiová

esc-sr

esc-sr

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bezplatne pomáhame občanom s riešením cezhraničných spotrebiteľských sporov. Európske spotrebiteľské centrum v SR je súčasťou európskej siete, ktorá pozostáva z 30 centier, po jednom centre v každom členskom štáte EÚ, na Islande a v Nórsku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu