Akciové letáky

Autor: esc-sr | 2.10.2014 o 13:25 | Karma článku: 3,67 | Prečítané:  1182x

„Zas letáky!! Vždy mám plnú schránku letákov!“ hromží takmer každé ráno sused Arnold, akoby to bolo za každým viac a viac nečakané, že sa tam objavia. Raz leták zo supermarketu, raz na výpredaj lacných tovarov v kultúrnom dome, potom z miestnej realitky a sem-tam leták od kozmetičky, manikérky, či kaderníčky. „ Nič iné nerobím len premiestňujem haldy papiera zo schránky do koša. Koľko nevinných stromov muselo padnúť za obeť!“ pokračuje v rozčuľovaní ako vášnivý milovník prírody. Pravdou však je, že reklamné letáky sú témou číslo jeden pre väčšinu ľudí s poštovými schránkami, a to nielen pre nehorázne plytvanie papierom, ale z omnoho pragmatickejšieho dôvodu. Lenivosť. Letáky je potrebné zo schránky vybrať, zúrivo skrčiť, či roztrhať, hodiť do koša a potom hodiť kôš do ešte väčšieho koša, tzv. kontajnera.

Na druhej strane, predstavujú zároveň lacný a efektívny spôsob šírenia reklamy. Veľa, hlavne začínajúcich podnikateľov sa snaží zviditeľniť prostredníctvom letákov vhodených do schránok vo vybranej lokalite. Čo ale s reklamou o ktorú ľudia nemajú záujem? Dokonca niektorým spôsobuje hysterické záchvaty, preplnené schránky a zbytočné debaty ako jej zabrániť, či dokonca predísť. Keby sa tak mohli dať do spamu ako nevyžiadaná elektronická pošta.

Mnoho ľudí o istý druh letákov záujem má a iný druh ich do nepríčetnosti obťažuje. Napríklad, ak ste milovník prírody ako Arnold, leták na zraz ochrancov vtáctva by ste do schránky dostať chceli, avšak leták núkajúci zľavu na gélové nechty Vám je úplne zbytočný. Riešením je nainštalovať si na svoju schránku „spam filter“. Na schránku môžete nalepiť  kladnú výzvu o aký druh reklamy máte záujem, prípadne zápornú, o aký druh záujem nemáte. Pri takomto bizarnom variante by ste síce roznášačom letákov skomplikovali roznos, avšak vy by ste sa uchránili zvýšenému tlaku pri každom otvorení preplnenej schránky.

Pre ľudí, ktorí sa chcú dobrovoľne vzdať informácií o akciových ponukách, o novinkách miestnych podnikateľov, či nebodaj o fiktívnych výhrach, je riešením označiť si schránku zákazom vhadzovania reklamných materiálov. Nech je dôvod byť odporcom reklamných letákov akýkoľvek, zákonom však takáto forma reklamy zakázaná nie je. Zákon o reklame upravuje len adresné šírenie reklamy, pričom reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred odmieta. Bolo by pre suseda Arnolda riešením umiestniť si na poštovú schránku nápis „Nevhadzujte reklamu“? Je reklama vhodená do poštovej schránky šírená adresne? Po intenzívnom googlovaní som sa k jednotnému názoru nedopátrala.  Leták, na ktorom obchodník ponúka tovar alebo služby predsa nemá adresu, neobsahuje meno adresáta. Vaše prianie v podobe nápisu na schránke nie je rozkazom, a teda je možné, že aj v schránke opatrenej nápisom „Nevhadzujte reklamu“ sa z času na čas nejaká objaví. Navyše je v mnohých prípadoch nemožné dokázať, kto vám reklamné letáky do schránky vhodil.

Katarína Zalaiová

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?