reklama

Mešká Vám let? Ako stráviť čakanie nie len hrou na mobile...

„Ako každý rok, aj ten minulý sme cestovali na dovolenku do Egypta. Letieť sme mali v skorých ranných hodinách z Bratislavy. Čakanie na let sa však poriadne predĺžilo, na miesto sme dorazili s 20 -hodinovým meškaním! Cesta naspäť však nebola o nič lepšia. Transfer na letisko sme museli absolvovať trikrát, vždy nás z dôvodu meškania otočili...“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Podobné e-maily od spotrebiteľov vôbec nie sú ojedinelé, lety zmeškané a zrušené sú bohužiaľ každodennou záležitosťou. V takýchto prípadoch je veľmi užitočné poznať európske nariadenie, ktoré sa vzťahuje na:

1. lety z krajín Európskej únie,

2. lety do krajín Európskej únie z krajín mimo Európskej únie, pokiaľ je dopravcom letecká spoločnosť z krajiny Európskej únie.

Keď ste už uviazli na letisku...

Let vám mešká, čakáte teda na letisku. Prečo nevyužiť tento čas na niečo užitočné? Vyhľadajte stánok, pobočku či zamestnancov spoločnosti, ktorá váš let prevádzkuje. Informujte sa, čo je vo veci. Viete o tom, že máte nárok na občerstvenie, pokiaľ vám let mešká min. dve hodiny? Takisto by vám mali umožniť zatelefonovať si – napr. do hotela kam smerujete, aby vedeli, že vás nemajú tak skoro očakávať. Keby váš let mal meškanie deň, aerolínie sú povinné vám zabezpečiť ubytovanie v hoteli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Ilustračné foto
Ilustračné foto 

Trojhodinové meškanie? Skúste si vyžiadať náhradu!

Minúty ubiehajú a vy stále sedíte na letisku...meškanie sa predlžuje. Poobede ste sa už mali kúpať v Egejskom mori, miesto toho ste dostali studenú sprchu, že meškanie sa predlžuje na päť hodín. Pokiaľ dorazíte do vašej vysnívanej destinácie s min. trojhodinovým meškaním, máte nárok na náhradu od prevádzkujúcej leteckej spoločnosti (výška náhrady závisí od dĺžky letu). Pokúste sa teda o ňu požiadať, nič vás to nebude stáť a budete aspoň čiastočne odškodnení za čakanie na letisku.

Všetko písomne!

Vypýtajte si písomné potvrdenie o meškaní, hlavne keď ide o min. trojhodinové meškanie. Na letisku by mali byť k dispozícii európske formuláre sťažnosti (http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_sk.pdf), ktoré môžete vyplniť na mieste a odovzdať leteckej spoločnosti, ktorá vás prepravuje alebo jej ho môžete zaslať. Takto si môžete nárokovať cenu letenky ale aj náhradu. Vždy si však uchovajte kópie!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zlé počasie? Bohužiaľ nevzlietneme...

Ilustračné foto
Ilustračné foto 

Sú aj situácie, keď letecký dopravca za meškanie naozaj nemôže. Ide o tzv. mimoriadne okolnosti, ktorým nemohol predísť ani keď prijal primerané opatrenia. Zlé poveternostné podmienky, teroristické útoky, úder blesku do letiskovej veže či nečakaná nehoda, keď sa dostali vtáky či iné zviera do motora lietadla...v takýchto prípadoch na náhradu nárok mať nebudete.

Travel app
Travel app 

V skratke sme sa teda povenovali meškaniu letov, samozrejme, ide o stručné informácie – preto, ak máte akékoľvek otázky, neváhajte sa na nás obrátiť info@esc-sr.sk.

Keď cestujete v rámci krajín Európskej únie, odporúčame vám stiahnuť si našu aplikáciu „ECC-NET: Travel App“ do vášho smartfónu. Aplikácia je prístupná zdarma pre operačné systémy iOS, Android a Microsoft Windows a pracuje offline. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veronika Virághová

esc-sr

esc-sr

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bezplatne pomáhame občanom s riešením cezhraničných spotrebiteľských sporov. Európske spotrebiteľské centrum v SR je súčasťou európskej siete, ktorá pozostáva z 30 centier, po jednom centre v každom členskom štáte EÚ, na Islande a v Nórsku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu