Mešká Vám let? Ako stráviť čakanie nie len hrou na mobile...

Autor: esc-sr | 8.8.2014 o 11:36 | Karma článku: 3,90 | Prečítané:  1073x

„Ako každý rok, aj ten minulý sme cestovali na dovolenku do Egypta. Letieť sme mali v skorých ranných hodinách z Bratislavy. Čakanie na let sa však poriadne predĺžilo, na miesto sme dorazili s 20 -hodinovým meškaním! Cesta naspäť však nebola o nič lepšia. Transfer na letisko sme museli absolvovať trikrát, vždy nás z dôvodu meškania otočili...“

Podobné e-maily od spotrebiteľov vôbec nie sú ojedinelé, lety zmeškané a zrušené sú bohužiaľ každodennou záležitosťou. V takýchto prípadoch je veľmi užitočné poznať európske nariadenie, ktoré sa vzťahuje na:

1. lety z krajín Európskej únie,

2. lety do krajín Európskej únie z krajín mimo Európskej únie, pokiaľ je dopravcom letecká spoločnosť z krajiny Európskej únie.

Keď ste už uviazli na letisku...

Let vám mešká, čakáte teda na letisku. Prečo nevyužiť tento čas na niečo užitočné? Vyhľadajte stánok, pobočku či zamestnancov spoločnosti, ktorá váš let prevádzkuje. Informujte sa, čo je vo veci. Viete o tom, že máte nárok na občerstvenie, pokiaľ vám let mešká min. dve hodiny? Takisto by vám mali umožniť zatelefonovať si – napr. do hotela kam smerujete, aby vedeli, že vás nemajú tak skoro očakávať. Keby váš let mal meškanie deň, aerolínie sú povinné vám zabezpečiť ubytovanie v hoteli.

Trojhodinové meškanie? Skúste si vyžiadať náhradu!

Minúty ubiehajú a vy stále sedíte na letisku...meškanie sa predlžuje. Poobede ste sa už mali kúpať v Egejskom mori, miesto toho ste dostali studenú sprchu, že meškanie sa predlžuje na päť hodín. Pokiaľ dorazíte do vašej vysnívanej destinácie s min. trojhodinovým meškaním, máte nárok na náhradu od prevádzkujúcej leteckej spoločnosti (výška náhrady závisí od dĺžky letu). Pokúste sa teda o ňu požiadať, nič vás to nebude stáť a budete aspoň čiastočne odškodnení za čakanie na letisku.

Všetko písomne!

Vypýtajte si písomné potvrdenie o meškaní, hlavne keď ide o min. trojhodinové meškanie. Na letisku by mali byť k dispozícii európske formuláre sťažnosti (http://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_sk.pdf), ktoré môžete vyplniť na mieste a odovzdať leteckej spoločnosti, ktorá vás prepravuje alebo jej ho môžete zaslať. Takto si môžete nárokovať cenu letenky ale aj náhradu. Vždy si však uchovajte kópie!

Zlé počasie? Bohužiaľ nevzlietneme...

Sú aj situácie, keď letecký dopravca za meškanie naozaj nemôže. Ide o tzv. mimoriadne okolnosti, ktorým nemohol predísť ani keď prijal primerané opatrenia. Zlé poveternostné podmienky, teroristické útoky, úder blesku do letiskovej veže či nečakaná nehoda, keď sa dostali vtáky či iné zviera do motora lietadla...v takýchto prípadoch na náhradu nárok mať nebudete.

V skratke sme sa teda povenovali meškaniu letov, samozrejme, ide o stručné informácie – preto, ak máte akékoľvek otázky, neváhajte sa na nás obrátiť info@esc-sr.sk.

Keď cestujete v rámci krajín Európskej únie, odporúčame vám stiahnuť si našu aplikáciu „ECC-NET: Travel App“ do vášho smartfónu. Aplikácia je prístupná zdarma pre operačné systémy iOS, Android a Microsoft Windows a pracuje offline. 

 

Veronika Virághová

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?