Dovolenkové očakávania

Autor: esc-sr | 23.6.2014 o 10:55 | (upravené 24.6.2014 o 16:10) Karma článku: 2,65 | Prečítané:  586x

Leto už klope na dvere a ak stále nemáte dovolenku vybranú, určite už nad ňou aspoň rozmýšľate. Dovolenka má byť plná pekných chvíľ a spomienky na ňu, by vám mali spríjemniť aj sychravejšie dni. Okrem toho, že si do kufra pribalíte aj dobrú náladu, je potrebné si pred cestou uvedomiť, že dovolenka to nie je len more, slnko, pláž, ale aj hotel, miestne zvyklosti a tradície. Či už ste fanúšikom dovolenky first moment alebo last minute, výberu miesta svojho letného oddychu venujte náležitú pozornosť, aby ste odtiaľ neodchádzali s pocitom sklamania a so slovami „toto bola moja najhoršia dovolenka“.

Po prečítaní všakovakých recenzií na nespočetné množstvo hotelov, s pocitom, že ste si vybrali ten správny, plní očakávaní, vycestujete na vysnívané miesto. Lenže čo ak hneď po príchode zistíte, že váš 5 hviezdičkový hotel má na rozdiel od toho u nás, čo sa týka poskytovaných služieb, na míle ďaleko? Raňajky podávané formou bufetových stolov sú podávané s menším výberom jedál a o veľkosti izieb nehovoriac...

Na veľkosť  hotelovej izby sa nám sťažovali mnohí dovolenkári. Bola podľa nich nedostačujúca. Samozrejme, vinili z toho cestovnú kanceláriu, avšak stavebné riešenia izieb ako aj prislúchajúce kúpeľne a toalety podliehajú zákonným podmienkam danej krajiny.  Kategorizovať hotely hviezdičkami je síce zvykom aj v iných krajinách, avšak štandard, ktorý ponúka 5 hviezdičkový hotel u nás, nemusí platiť napríklad v Bulharsku. Rozsah a kvalita služieb však musí zodpovedať svojim rozsahom a kvalitou triede, veľkosti ubytovacieho zariadenia, jeho cene, miestnym tradíciám, pomerom a zvyklostiam. To isté platí aj o výbere jedál v hotelovej reštaurácii.

Ak sa nejaká služba v rámci zájazdu poskytuje v nižšej kvalite, ako máte dojednané v zmluve o zájazde, musíte s nižšou kvalitou vysloviť súhlas a v takom prípade vám je cestovná kancelária povinná vrátiť finančný rozdiel v cene. Stáva sa napríklad, že síce ste mali zaplatenú leteckú dopravu, nakoniec ste museli cestovať autobusom. Rozdiel v cene autobusovej a leteckej dopravy je vám cestovná kancelária povinná vrátiť.

O uplatnení práva na službu poskytovanú chybne alebo v nižšej kvalite je potrebné urobiť písomný záznam spolu s delegátom. Keď sa na dovolenke vyskytne nejaký problém napríklad s ubytovaním, či už vám nefunguje klimatizácia alebo vám neodteká voda v kúpeľni, prípadne ste nespokojní so stravou,  hneď sa obráťte na delegáta cestovnej kancelárie, respektíve priamo na pracovníkov recepcie, ktorí by mali iniciovať okamžité riešenie problému. Reklamácie je potrebné riešiť na mieste. V prípade, ak reklamácia na mieste nebude úspešná, nevymenia vám izbu, neopravia odtok, klimatizáciu či iné nedostatky na ktoré sa sťažujete, po návrate z dovolenky máte právo adresovať cestovnej kancelárii písomnú reklamáciu bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu, inak vám toto právo zaniká. Na uplatnenie reklamácie budete potrebovať písomný záznam spísaný s delegátom, preto je dôležité dať si pozor, čo sa v zázname uvádza a či je to čitateľné. Ak ste si reklamované nedostatky na dovolenke nafotili, či nahrali na video, pri uplatnení reklamácie v cestovnej kancelárii vám budú osožné. Nezabudnite však, že dovolenka nemá byť o reklamáciách a riešení malicherností. Užite si chvíle ničnerobenia, vôňu mora a tešte sa domov, pretože pohodlie domova by vám žiaden hotel nahradiť nemal.

Katarína Zalaiová

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?